13 Mayıs 2010 Perşembe

bir istanbul izlenimcisi-empresyonist akımın son temsilcilerinden ressam ayhan türker





















AYHAN TÜRKER’İN BİYOGRAFİSİ

Ayhan Türker, 1938 yılında Diyarbakır’ın Çermik ilçesinde dünyaya geldi. İlkokul öğrenimini Diyarbakır’ın Yeni İlkokul’unda, lise öğrenimini ise yine Diyarbakır’da Ziya Gökalp Lisesi’nde bitirdi. 1960 yılında iç mimar olarak akademiden mezun oldu. İki yıl Ankara’da geçen askerlik hizmetini takiben, 1963 yılında İstanbul’da bir mobilya ve dekorasyon mağazasında iç mimar olarak çalışmaya başladı. 1966 yılında kendi adına bir mobilya ve dekorasyon mağazası açtı ve 33 yıldır mesleğini başarıyla sürdürmektedir. 1964 yılında Canan Karakaya ile evlendi. İlk kişisel sergisini Beyoğlu Vakko Sanat Galerisi’nde 1985 yılında açtı. O tarihten bu yana İstanbul’da Edpa, Destek Reasurans, Karsu, Eylül, Kile sanat galerilerinde, Ankara’da Helikon, Toprak ve Selvin sanat galerilerinde kişisel sergiler açtı ve birçok karma sergilere katıldı. Banka, resmi daire ve özel koleksiyonlarda eserleri vardır
sevgili bloğ ziyaretçilerim size arada bir farklı konulardada ses vermeye çalışsamda ,benim yüreğimle dokunabildiğim asıl konu aynı zamanda hobimde olan resim...tabiiki zaman zaman farklı konularda ve keyif aldığım alanlardada paylaşımlarım olacak sizlerle,ama şunu anladımki en çok resimle ve sevdiğim ressamlarla ilgili paylaşımlarım olacak ...

Ressam Ayhan Türker'le tanışmam 10 yıl öncesine dayanıyor,şöyleki çok sık sergi gezdiğim dönemlerimden olan 2000 yılında Karsu tekstil sanat galerisinde bir sergisini görmüştüm ,büyük bir hayranlıkla sanatçıyı araştırmış(benim çok sevdiğim değerli türk ressamlarımızdan özellikle de Şeker Ahmet Paşa,Hikmet Onat ve azda olsa Hoca Ali Rıza'dan izler bulmuştum)ressamın yeni yayınlanmış bir kitabı olduğunu öğrenmiştim.tabii ki uyku tutmadı araştırmalarım sonunda ressam Ayhan Türker'in harbiye'deki atölye ve işyeri (mimar olup özel mobilyalar üretiyordu)olarak kullandığı yere gidildi vee benim için bir mücevherden daha değerli kitaba hemde ressamımızın imzası ile kavuşuldu...bu değerli ressamımızı sizlerede tanıtmak istedim sevgiyle kalın...

2 yorum:

  1. benAliye BERGER'in 1959_1963 yıllarında İST Atatürk lisesinde öğrencisiydim.fransız emprestyonistlerini ve resim yapma sevgisini o öğretti.Sizin resimlerinizi görünce hayran oldum .Renkler cıvıl cıvıl,çizgiler çok hareketli,çok renkli fakatrenksizliğe düşmeden,Utrillo,Lautrect gibi frapan ama şenduygular veriyor.izledikçe içim açıldı.

    YanıtlaSil
  2. yoruma adımı yazmayı unutmuşum,Ben Yaşar Türkay.

    YanıtlaSil